Egy 74 éves bonyhádi nő tett feljelentést 2020. szeptember 29-én, mert ismeretlen tettes telefonon felhívta és a fiának adta ki magát – közölte szerdán a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság.
A hívó azt állította, hogy balesetet szenvedett, kórházban van és pénzre van szüksége, amit postán kell befizetni. Az asszony ellenőrző kérdést tett fel a hívónak, aki trágár szavak kíséretében bontotta a vonalat. Az asszony nem dőlt be az ismeretlennek, nem hitte el, hogy a fiával beszél és olyan kérdést tett fel, amelyre egy idegen nem tud válaszolni.
A rendőrség felhívja a figyelmet, hogy a csalók az idős emberek pénzét, értékeit igyekeznek megszerezni. Telefonon keresik fel az időseket, és a kiszemelt áldozat hozzátartozójának (unokájának, gyermekének) adják ki magukat, vagy azt mondják, hogy az ő megbízásából telefonálnak. Egy történettel állnak elő, amiben azt állítják, hogy a közeli hozzátartozó bajba került (kórházban, rendőrségen van, balesetet szenvedett). Kihasználják az idős emberek hiszékenységét, jóindulatát, a bajba jutott családtagon való segíteni akarását.
Az áldozattá válás elkerülése érdekében kérik, hogy mindig járjon utána, hogy a rokona valóban bajban van-e, tegye le a telefont és hívja fel hozzátartozóját. Tegyen fel olyan kérdéseket, amelyekre egy idegen nem tud válaszolni.
Ha mégis bűncselekmény áldozatává válnak, azonnal értesítsék a rendőrséget a 112-es segélyhívó számon.
(Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság)