Nem feltétlenül szükséges a személyes jelenlét a lakcímbejelentéshez, az elveszett iratok pótlásához

ILLUSZTRÁCIÓ: TOLNA MEGYEI KORMÁNYHIVATAL / FACEBOOK
2020. Október 15. 10:35
Újabb ügyintézések végezhetőek online, a magyarorszag.hu oldalon.

A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. kedden ismertette honlapján, miszerint bővül a magyarorszag.hu oldalon elérhető szolgáltatások köre. Eszerint már online intézhető a lakcímváltozás bejelentése, az elveszett eSzemélyi igazolvány, a jogosítvány és az útlevél pótlása is, így nem szükséges a kormányablakokat személyesen felkeresni.

A lakóhelyet, a tartózkodási helyet és az ezeket érintő változásokat kizárólagos tulajdonosként, haszonélvezőként, illetve a szállásadó hozzájárulásával lehet online bejelenteni. Ha a bejelentés nem szállásadóként történik, a kérelemhez a lakás használatára vonatkozó jogosultság igazolására alkalmas nyilatkozatot, vagy okiratot, például bérleti szerződést kell csatolni. Csak érvényes, a központi címnyilvántartásban szereplő címet lehet bejelenteni – közölték.

Kitérnek rá, hogy az eSzemélyi igazolvány a korábbi okmánnyal csaknem megegyező adattartalommal pótolható és a pótlás évente egyszer, eltulajdonított okmány esetén és 18. életév alatt ingyenes.

Felhívják továbbá a figyelmet, hogy az elvesztett, ellopott igazolvány online pótlását csak az kérheti, akinek az újtípusú igazolványa nem tartalmaz tárolóelemet (chipet), akinek a chip nem tartalmazza az ujjnyomatát, és aki korábban hozzájárult az ujjnyomata tárolásához a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban.

Hozzáteszik, hogy a korábbi okmányhoz rendelt funkciók és szolgáltatások a pótlás után nem érhetők el automatikusan, ezek visszaállítása csak személyes ügyintézéssel lehetséges.

(Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.)

 

radioantritt.huCopyright © 2020 Minden Jog fenntartva
IMPRESSZUM | ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ