A Renault csapatból lett Alpine visszatért a francia kék versenyfestéshez, amely még abból a korszakból maradt, amikor nem a szponzoráció döntött a színekről.
A két világháború közti rendszerben nemzetenként – általában a pilóta nemzetisége alapján – kaptak más-más színt a versenyautók, és a francia versenyszín a kék volt. Ennek megfelelően az Alpine is ilyen színben aratta első komolyabb sikereit. Csak a 70-es években kezdték a Renault kék-sárga-fehér színeit festeni a sportkocsikra.
Most fordítva zajlott le a színváltás: a Renault versenygépei eddig fekete-sárgák voltak, az Alpine név felvételéhez azonban újra előszedték a kék színt.
Az A521 jelzésű autót a legfontosabb sikerei színhelyére visszatérő Fernando Alonso, és Esteban Ocon vezetheti majd az idei szezonban, tartalék versenyzőként pedig az orosz Danyil Kvijatot szerződteti a csapat.
F1-es pályafutása során az ötödik különböző márka színeiben folytatja a versenyzést a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, ennek oka, hogy a mezőnybe visszatérő pilóta ugyan szerepelt már az enstone-i istálló kötelékében, de azt az első két alkalommal még Renault-nak hívták, az idei szezontól viszont már a francia gyártóhoz tartozó sportautós divíziót, az Alpine-t képviseli.
Maga a versenyautó egyébként a tavalyi Renault RS20-as evolúciós változata, azt azonban még nehéz megítélni, hogy mennyire lehet ütőképes. Az előző autó mindenesetre a középmezőny elejébe volt jó: összesítésben az 5. lett, a legjobb helyezést pedig két harmadik helyezés jelentette.
A francia kézben lévő gárda idei feladata az lenne, hogy harcban legyen a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, erre tavaly megvolt a matematikai esélyük, de a McLaren következetesebbnek, a Racing Point (Aston Martin) pedig általában gyorsabbnak bizonyult náluk. A Renault általános vezérigazgatója, Luca De Meo elsősorban a 2022-es szabályoktól várja a felzárkózást.
(Twittwer/Totalcar)