Az egyértelműen látható, hogy az autó színvilága megújult, ez nagyban köszönhető anank, hogy Mick Schumacher – szintén újonc – csapattársával, Nyikita Mazepinnel egy orosz szponzor is érkezett. Az Uralkali egyébként névadója is lesz a csapatnak.
Ugyanakkor ez a versenygép csak festésében a 2021-es autó, ugyanis valójában csak a 2020-as modellt matricázták át. A Haas igazi idei autóját csak a március 12-i bahreini tesztek során láthatjuk először – egyébként egészen biztosan nem lesz nagy változás a tavalyi versenygéphez képest, de nem is térhet el attól olyan nagymértékben tekintve, hogy a koronavírus-járvány következtében bevezetett költségcsökkentő intézkedések nyomán lényegében befagyasztották az autók fejlesztését.
A VF-21 azért kapta a némileg meglepő külsőt, mert az istálló új főszponzora a csapat nemrég szerződtetett orosz pilótájának, Nyikita Mazepinnek a milliárdos édesapja által birtokolt Uralkali műtrágyagyártó és -forgalmazó vállalat.
Az idén is Ferrari motorral hajtott autótól a csapatnál azt várják, hogy versenyképesebb lesz a tavalyinál, mellyel csupán négy pontot tudtak szerezni 2020-ban. Ugyanakkor az illetékesek azt is elmondták, hogy igazán komoly eredményeket majd csak a jövő évtől remélnek, amikor új szabályok lépnek érvénybe.
Eddig már nyolc csapat, a Haas, az Alpine, az Aston Martin, a Mercedes, a Red Bull, az Alfa Romeo, az Alpha Tauri és a McLaren leplezte le az idei autóját, míg pénteken a Williams mutatja be a versenygépét. Utolsóként, március 10-én a Ferrari prezentálja a 2021-es modellt.
(Player)