A Világgazdaság cikkéből kiderül, évről évre növekszik az online vásárlások aránya a kiskereskedelmi szektor kárára.
A koronavírus járvány hatására az elmúlt két évben előbb 45, majd további 30 százalékkal bővült a hazai e-kereskedelem, amely a GKI adatai szerint, idén és a következő években további 20-25 százalékos növekedést érhet el.
A tavalyi évben az internetes kereskedelem hazai bruttó forgalma meghaladta az 1200 milliárd forintot- mondta a Világgazdaságnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Hozzátette, Magyarországon mintegy hatmillió aktív internetező van, akik közül, több mint a fele rendszeres online vásárló is. A vírus előtti időszakban, egy átlagos magyar internetes vásárló évente 10-11 szer rendelt online, ez a szám a világjárványnak köszönhetően mára megközelíti a 20 alkalmat.
Hatalmas változás a pandémia előtti időszakhoz képest az is - fejtette ki a tanácsadó-, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzésének aránya is meredeken ível felfelé, élen az élelmiszerrel. Ha így folytatódik, két-három éven belül elérheti a műszaki és ruházati cikkek, ajándékok és könyvek vásárlásának mértékét.
Ezekkel a számokkal a hazai e-kereskedelmi piac egyre jobban hasonlít a nyugat-európaira, mivel a nagybevásárlások mellett, egyre több kisebb beszerzést is online bonyolítanak le itthon.
(Világgazdaság)