Influencer-ügynökségeket bírságolt a GVH egy gyermekeket átverő mobiljáték kapcsán

illusztráció: pixabay
2022. Május 19. 14:00
A bírságolás oka, hogy a három hazai influencer-ügynökség, hiányosan teljesítette a jogsértően reklámozott Ask Bongo SMS-játék kapcsán előírt kötelezettségeket.

Az eset háttere, írja a gvh.hu, a nemzeti versenyhatóság tavaly 350 milliós bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. A játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett emelt díjas SMS-ek küldésére bírni gyermekeket. A GVH az ügyben megállapította három hazai influenszer-ügynökség és egy webtartalom-gyártó felelősségét is, de az akkori együttműködésükre tekintettel bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő számukra.

A Versenyhivatal a határidő lejártával utóvizsgálat keretében ellenőrizte a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését és azt állapította meg, hogy a négy vállalkozásból hárman késve, vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre a hatóság által előírt programot.

A hatóság ennek megfelelően összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre: a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re. és a Social Guru Magyarország Kft.-re.

-A jövőbeni jogsértések elkerülését célzó belső szabályozások, megfelelési programok kialakítását és megvalósítását nem csupán vállalni kell, hanem pontosan végre is kell hajtani. A nemzeti versenyhatóság kiemelten védi a gyermekek, a családok, az idős vagy beteg emberek tízezreit – szögezte le Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.

 

(GVH)

radioantritt.huCopyright © 2022 Minden Jog fenntartva
IMPRESSZUM | ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ