Vizsgálat indult a Challenge étrendkiegészítők forgalmazójával szemben

illusztráció: pixabay
2022. Június 22. 12:00
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatának oka, hogy a Challenge reklámjai valószínűleg megtévesztően népszerűsítik a termékcsaládot, többek között betegségek megelőzéséről és kezeléséről szóló ígéretekkel.

A Challenge étrendkiegészítőket forgalmazó Manker Beauty Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. vélhetően tisztességtelenül, az uniós ágazati szabályozást is megsértve népszerűsíti a termékcsaládot, illetve az ahhoz kötődő „Challenge életmódváltó rendszert”, áll a GVH jelentésében.

Mint írják, a versenyhivatal gyanúja szerint a cég honlapja, közösségi oldalai, illetve a tulajdonos-ügyvezető Kasza Tibor közösségi oldalai jogsértő módon sugallják a termékekről („Csökkenti a szív és érrendszeri betegségeket, az érelmeszesedést és a daganatos megbetegedéseket”), hogy azok alkalmasak lehetnek betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására.

Hasonlóan jogsértőek lehetnek a reklámok egyes, egészségre gyakorolt hatásokra vonatkozó állításai (pl. „Segít a fogyásban, és a súlytartásban is, megfelelő étrend mellett.”).  A cég emellett vélhetően megalapozatlan, megtévesztő információkat közöl egyes termékek összetételéről is (pl. „cukormentes”, „mindenmentes”), tájékoztat a versenyhivatal.

A GVH hangsúlyozza, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

 

(Gazdasági Versenyhivatal)

radioantritt.huCopyright © 2022 Minden Jog fenntartva
IMPRESSZUM | ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ